Persondatapolitik
Senest opdateret: 5. november 2025
Denne persondatapolitik beskriver, hvordan vi behandler personoplysninger i Tømrer- og Snedkermester Jacob Pedersen A/S ("vi", "os", "vores").
Vi tager beskyttelsen af dine oplysninger alvorligt og behandler kun personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen, herunder EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR).
1. Dataansvarlig
Tømrer- og Snedkermester Jacob Pedersen A/S
Skjulhøj Allé 45, 2720 Vanløse
CVR-nummer: 29413037
E-mail: info@tsjp.dk
Telefon: +45 70 22 66 70
2. Formål med behandlingen
Vi behandler personoplysninger i forbindelse med vores daglige drift og samarbejde med kunder, leverandører, samarbejdspartnere, ansatte og ansøgere.
- Kunder, leverandører og samarbejdspartnere: For at kunne indgå, administrere og dokumentere aftaler og projekter, herunder håndtere fakturering, kommunikation og serviceydelser.
- Ansatte og ansøgere: For at kunne administrere ansættelsesforhold, løn, arbejdstid, sygdom, ferie og rekruttering, samt opfyldelse af lovmæssige forpligtelser.
- Markedsføring og kommunikation: For at præsentere virksomheden og medarbejdere i markedsførings- og kommunikationsmateriale (kun med samtykke).
- Hjemmeside og kontaktformularer: For at kunne besvare henvendelser, sikre korrekt drift af hjemmesiden samt analysere trafik og forbedre brugeroplevelsen.
3. Typer af personoplysninger
- Almindelige oplysninger: Navn, adresse, e-mail, telefonnummer, stilling, firma, projektoplysninger, aftaledata, faktura- og betalingsoplysninger samt korrespondance.
- For ansatte og ansøgere: Lønforhold, konto- og CPR-oplysninger, oplysninger om uddannelse, fagforeningstilhør, sygdom, fravær og arbejdsmiljø.
- Markedsføringsmateriale: Billeder eller videoer af medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere (kun med samtykke).
- Hjemmeside: IP-adresse, browseroplysninger, enhedsdata, cookies og eventuelle oplysninger indsendt via kontaktformularer.
4. Retsgrundlag for behandlingen
- Artikel 6, stk. 1, litra b: Behandlingen er nødvendig for at opfylde en kontrakt eller aftale, f.eks. ved kundesamarbejder, leverancer eller ansættelser.
- Artikel 6, stk. 1, litra c: Behandlingen er nødvendig for at overholde lovgivning, f.eks. bogføringsloven, skattelovgivningen, arbejdsmiljøloven og ferieloven.
- Artikel 6, stk. 1, litra f: Behandlingen er nødvendig for vores legitime interesse i at administrere og dokumentere kundeforhold, opretholde kontakt med tidligere samarbejdspartnere, håndtere reklamationer eller retskrav samt kommunikere i projektsammenhæng.
- Artikel 6, stk. 1, litra a: Behandling baseret på samtykke, f.eks. ved brug af billeder til markedsføringsmateriale eller ved opbevaring af jobansøgninger efter endt rekrutteringsforløb.
- Artikel 9, stk. 2, litra b og f: For ansatte kan behandling af særlige kategorier af oplysninger (f.eks. helbreds- eller fagforeningsoplysninger) ske, når det er nødvendigt for at overholde arbejds- og socialretlige forpligtelser eller for at håndtere retskrav.
- Hjemmeside: Artikel 6, stk. 1, litra f (drift og sikkerhed) og litra a (samtykke via cookie-banner).
5. Modtagere af oplysninger
Vi videregiver kun oplysninger, når det er nødvendigt og lovligt, f.eks. til:
- Offentlige myndigheder som SKAT, kommunen eller Arbejdstilsynet.
- Revisor, advokater, lønservice, banker, pensionskasser, forsikringsselskaber og inkasso.
- Kunder, samarbejdspartnere og leverandører i forbindelse med byggeprojekter.
- IT-leverandører, hostingudbydere og andre databehandlere.
- Tredjepartsleverandører i forbindelse med hjemmesiden (analyseværktøjer, hosting, cookies osv.).
Vi overfører ikke oplysninger til tredjelande uden for EU/EØS uden fornøden sikkerhedsgaranti.
6. Opbevaring og sletning
Vi opbevarer kun personoplysninger, så længe det er nødvendigt i forhold til formålet med behandlingen og gældende lovgivning:
- Regnskabsoplysninger og projektdata slettes 5 år efter afslutningen af det regnskabsår, hvor projektet er afsluttet, jf. bogføringsloven, medmindre længere opbevaring er nødvendig af hensyn til dokumentation, garantiforpligtelser eller retskrav. For tilbagevendende kunder gælder, det at disse slettes 6 år efter det seneste projekt’s afslutning.
- Korrespondancer og tilbud, der ikke fører til samarbejde, slettes senest 12 måneder efter seneste kontakt.
- Billeder og markedsføringsmateriale slettes, når samtykket trækkes tilbage, eller materialet ikke længere er relevant.
- Jobansøgninger slettes senest 6 måneder efter rekrutteringsprocessen, medmindre andet er aftalt ved samtykke.
- Oplysninger om ansatte slettes som udgangspunkt 5 år efter fratrædelse, medmindre længere opbevaring er nødvendig af hensyn til dokumentation eller retskrav. Oplysninger om pårørende slettes senest 1 år efter fratrædelsen af den tidligere ansatte.
- Oplysninger om leverandører og samarbejdspartnere slettes senest 6 år efter seneste samarbejde, eller når de ikke længere er relevante og ajourførte.
- Hjemmeside: Tekniske data og cookies slettes i overensstemmelse med varigheden angivet i cookie-banneret.
7. Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte personoplysninger mod uautoriseret adgang, ændring, sletning eller offentliggørelse. Dette omfatter adgangsbegrænsning, sikker adgangskontrol, løbende backup, antivirus, samt interne retningslinjer for datasikkerhed og fortrolighed.
8. Dine rettigheder
Du har ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger vi behandler om dig, få rettet eller slettet urigtige oplysninger, gøre indsigelse mod behandling, trække samtykke tilbage og klage til Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.
9. Cookies og tredjepartstjenester
Vi anvender cookies og lignende teknologier for at sikre funktionalitet, måle trafik og forbedre brugeroplevelsen. Ved første besøg på hjemmesiden kan du vælge dine præferencer via vores cookie-banner. Du kan til enhver tid ændre eller trække dit samtykke tilbage ved at klikke på det grønne iubenda-ikon (grønt nøglehul) i nederste højre hjørne af siden.
Læs den fulde politik her:
10. Kontakt
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af personoplysninger eller ønsker at gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os:
E-mail: info@tsjp.dk
Telefon: +45 70 22 66 70
